Hirdetés
Email Jelszó
Belépés
Nincs még felhasználói fiókod?
Edzőképzés » Testépítés

Testépítés - tömegnövelés és szálkásítás

Hirdetés
A 18. század végén kezdték el sportágként emlegetni a testépítést, de mégsem tekinthetjük önálló sportként, hiszen átfogó, több sport alapjaként szolgáló edzés típus. A testépítés a test összes izmát stimulálja, fejleszti eltérően egyes sportágaktól, ahol inkább adott célizomzat edzése történik.

Kijelenthetjük, hogy a testépítés célja a test formázása, esztétikailag tökéletessé tétele. Alapvetően progresszív súlyzós edzésekből épül fel. Testépítés során egyes izomcsoportok célzott edzése történik, hogy azokat minél jobban leterheljék, így érve el a tökéletes izomnövekedést. Fontos megjegyezni, hogy a cél itt nem a minél nagyobb súlyok mozgatása, hanem az izomzat megfelelő növekedése. Alapvetően ez különbözteti meg az súly-, illetve erőemeléstől.

Testépítés során az edzések mellet fontos figyelnünk mind a pihenésre, mind a helyes táplálkozásra, hiszen ezek nélkül nem fogjuk elérni a kívánt eredményt! A pihenés az izmok regenerálódása miatt fontos, melyben további jelentőséggel bír a megfelelő edzésmódszerek alkalmazása is! Többnyire két ciklus, a szálkásítás és a tömegnövelés váltja egymást az edzések során.

Tömegnövelés során sok szénhidrát bevitele történik a szervezetbe és a szálkásításhoz képest kevés fehérjét. Szálkásítás során pedig fordítva: a fehérje bevitele nő meg a szénhidráté pedig csökken.


Hirdetés
Megosztás
Hirdetés
Közösség